Certyfikaty

Partnerzy

Na naszych zajęciach rozwijających zainteresowani pt. „Poznawanie świata pytalskiego przedszkolaka„  wcieliliśmy się w rolę entomologów  i badaliśmy środowiska życia owadów, które udało nam się spotkać w naszym ogrodzie przedszkolnym. Dzięki bacznym obserwacjom,  poznaliśmy miejsca w których mieszkają kowaliki  i mrówki , z czego zbierają nektar i miód pszczoły oraz w jakich zakątkach ogrodu znajdują się najokazalsze pajęczyny. Bardzo lubimy robaczki i owady. Ale wiedząc, że nie możemy się z nimi pobawić  gdyż możemy im zrobić krzywdę lub mogą nas ugryźć, uszczypnąć, użądlić,  postanowiliśmy stworzyć domki dla zabawkowych owadów w słoiczkach, wyścielając je trawą, liśćmi, gałązkami. Owady z gumy wyglądały jak żywe i były świetne do zabawy, nie stanowiliśmy dla siebie żadnego zagrożenia. Mogliśmy je dotykać i nosić wiedząc, że nic nam nie grozi. A te żywe z naszego ogrodu będziemy nadal tylko obserwować poznając ich naturalne środowisko życia, przecież musimy wiedzieć jak urządzić domki dla naszych sztucznych owadów.

 

Czwartek  dla nas,  dzieci  z Grupy Pomarańczowej był wyjątkowy. Wyjątkowy bo odwiedził nas długo wyczekiwany  Dominik, nasz kolega z grupy. Bardzo cieszymy się, że jest już zdrowy i niedługo wróci do  przedszkola. Wspólne posiłki, zabawa przypomniały nam o wspólnych chwilach spędzanych w przedszkolu. Nie mogliśmy się sobą nacieszyć. Trudno było się rozstać, ale czas szybko mija i po wakacjach z pewnością się zobaczymy.  Życzymy dużo zdrówka i oczywiście posyłamy tysiąc całusków, cmok, cmok, cmok.

Znamy nasze symbole narodowe i jesteśmy dumni, że jesteśmy Polakami.

Rozstrzygnięcie „Regionalnego Konkursu Plastycznego” na kartkę świąteczną pod hasłem „ Wielkanoc z PCK 2018”. Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i jesteśmy dumni, że liczba uczestników biorących w nim udział była tak duża. Miło patrzeć jak dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w konkursach, angażując w tworzenie prac całe rodziny i odnoszą sukcesy. Jest to ogromną wartością, która zaprocentuje w przyszłości, bowiem wzmacniają przez wspólną zabawę z rodzicami więzi , a zdobywając nagrody budują wiarę w siebie i poczucie własnej wartości.

 

Co słychać w krainach zwierząt? Na to pytanie rozpoczęliśmy poszukiwania na zajęciach rozwijających nasze zainteresowania „Poznawanie świata pytalskiego przedszkolaka”. Znamy nazwy wielu zwierząt, ale do tej pory nie zdawaliśmy sobie sprawy, że można dokonać ich podziału na pewne grupy: -ptaki,  te które latają, mają pióra i wykluwają się z jaj, -ssaki,  te które ssą po urodzeniu mleko matki, -ryby, te które wydają swoje potomstwo z ikry, a ich środowiskiem życia są jeziora, morza, oceany, -płazy, które są zwierzętami zmiennocieplnymi zamieszkują mokradła np. znane wszystkim żaby , - gady, te które są  potomkami dinozaurów np. krokodyle,- owady zamieszkujące łąki np.  pszczoły, koniki polne, biedronki. Po wykonaniu schematu  okazało się, że bardzo szybko potrafiliśmy sklasyfikować wymieszane  zdjęcia zwierząt, a nawet zapamiętaliśmy  nazwy grup do których należą. Praca w grupie nam sprzyja,  bo przecież co 25 głów to nie jedna. Nasza wiedza o świecie jest coraz większa i czasami sami jesteśmy zaskoczeni, że choć mamy tak niewiele lat to wiemy tak dużo.