Certyfikaty

Partnerzy

Na zajęciach rozwijających zainteresowania „Poznawanie świata pytalskiego przedszkolaka” próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie- Jak woda krąży w przyrodzie? Nasze poszukiwanie odpowiedzi rozpoczęliśmy od doświadczenia, do którego wykorzystaliśmy słoiki, ciepłą wodę i talerzyki. Pozwoliło ono na obserwację procesu parowania wody i zmiany jej stanu skupienia z gazowego na ciekły. Ciepła woda unosiła się do góry w postaci delikatnej mgiełki, pary i osadzała na talerzykach, którymi były przykryte słoiki, skraplała się i opadała z powrotem na dno lub spływała po ściankach . Proces taki również zachodzi w przyrodzie. Oczywiście, ogrzana przez słońce woda parując z powierzchni naszej planety nie osadza się na talerzykach, ale w chmurach, skąd w postaci deszczu lub śniegu spada do rzek, mórz i oceanów. Opowiadanie ”Jedna srebrna kropelka” H. Bechlerowej bardzo nam zobrazowało „wędrówkę wody’. Nasze zajęcia podsumowaliśmy stworzeniem schematu „Obiegu wody w przyrodzie”. Teraz wiemy co się z nią dzieje, co oznacza słowo krążenie, obieg, parowanie. Przecież lubimy zadawać pytania , a to było jednym z wielu, na które udało nam się znaleźć odpowiedź.