Rozmawiając o zdrowiu i higienie jamy ustnej próbowaliśmy sprawdzić jak kwasy działają na nasze zęby. Swoje badania rozpoczęliśmy od obserwacji reakcji zachodzącej w wyniku dolania do soku z czerwonej kapusty octu i soku z cytryny. Oczywiście w obu przypadkach można było zaobserwować zmianę barwy wywaru z bardzo ciemno bordowego na jasno fioletowy. Kolejne doświadczenie, do którego użyliśmy wody, octu i jajek, a raczej ich skorupek pozwoliło nam odzwierciedlić jak ten kwas działa na nasze zęby, czyli wapń, z którego są zbudowane.
Jak co roku i tym razem wcieliliśmy się w rolę Mikołajków ze Szlachetnej Paczki i wspólnie pakowaliśmy prezenty przyniesione dla Laury i jej Rodziny. Cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy nieść pomoc rodzinie, która jej potrzebuje.
Andrzejki w Grupie Pomarańczowej były świetną okazją do opanowania sztuki wróżenia i czarowania. Nasz "Kącik magii" świetnie się do tego nadawał.
„Jadą, jadą sanie księżyc złoty świeci,
Hej jedzie w nich Mikołaj,
Do wszyściutkich dzieci(…)”
I do dzieci z Grupy Pomarańczowej również dotarł. Obdarował wszystkich wspaniałymi prezentami. Radości nie było końca. Chcąc podziękować Mikołajowi za przybycie i oczywiście podarunki, my przygotowaliśmy dla niego taniec, piosenkę oraz własnoręcznie wykonaną książeczkę.
Jeszcze raz bardzo dziękujemy za to, że o nas pamiętasz i co roku odwiedzasz nasze przedszkole.
Na zajęciach rozwijających zainteresowania „Poznawanie świata pytalskiego przedszkolaka” próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie- Jak woda krąży w przyrodzie? Nasze poszukiwanie odpowiedzi rozpoczęliśmy od doświadczenia, do którego wykorzystaliśmy słoiki, ciepłą wodę i talerzyki. Pozwoliło ono na obserwację procesu parowania wody i zmiany jej stanu skupienia z gazowego na ciekły. Ciepła woda unosiła się do góry w postaci delikatnej mgiełki, pary i osadzała na talerzykach, którymi były przykryte słoiki, skraplała się i opadała z powrotem na dno lub spływała po ściankach . Proces taki również zachodzi w przyrodzie. Oczywiście, ogrzana przez słońce woda parując z powierzchni naszej planety nie osadza się na talerzykach, ale w chmurach, skąd w postaci deszczu lub śniegu spada do rzek, mórz i oceanów. Opowiadanie ”Jedna srebrna kropelka” H. Bechlerowej bardzo nam zobrazowało „wędrówkę wody’. Nasze zajęcia podsumowaliśmy stworzeniem schematu „Obiegu wody w przyrodzie”. Teraz wiemy co się z nią dzieje, co oznacza słowo krążenie, obieg, parowanie. Przecież lubimy zadawać pytania , a to było jednym z wielu, na które udało nam się znaleźć odpowiedź.
© 2024 KOJ24